Alba Iulia: 2 aprilie – Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului

Primăria Municipiului Alba Iulia marchează și în acest an Ziua Internațională de Conștientizare a autismului prin simbolul stabilit la nivel mondial: iluminarea în albastru a unei clădiri semnificative – Poarta a III-a a Cetății Alba Carolina.
Evenimentul începe de la ora 18:30 și va avea loc pe esplanada Obeliscului “Horea, Cloșca și Crișan”. Acțiunea cuprinde momente de socializare cu persoane cu dizabilități, prezentarea de informații despre tulburările din spectrul autismului, lansarea de baloane albastre:
– primirea participanților;
– prezentări ale specialiștilor în domeniu;
– program artistic susținut de copii cu autism ai centrului ACAS;
– moment artistic cu duetul Fluvio (muzică clasică reinterpretată la vioară și flaut) și moment de dans al copiilor prezenți;
– moment artistic al copiiilor de la Școala Generală ”Mihai Eminescu”;
– distribuire baloane (activități sportive cu copii);
– mesaje de solidaritate pentru persoanele cu autism;
– asamblare imagine puzzle ”Construim împreună”;
– Iluminarea în albastru a Porții a III-a, împreună cu lansarea de baloane albastre.
Ziua internațională a conștientizării autismului reunește la Alba Iulia eforturile organizatorice ale Primăriei și Consiliului Local Alba Iulia, prin Direcția de Asistență Socială și ale Asociației pentru Consiliere și Asistență Specializată ACAS Alba Iulia.
Despre autism:
Tulburările din spectrul autist se manifestă prin perturbări semnificative ale comportamentului comunicării și relaționării sociale. Acești copii se izolează într-o lume a lor, par indiferenți, incapabili să stabilească legături emoționale chiar și cu persoanele cele mai apropiate. De asemenea, au comportamente bizare, uneori repetitive (legănat, rotirea mâinilor în fața ochilor) sau comportamente dificile ca: agresivitate față de alții sau față de propria persoană, ritualuri, râs – plâns nemotivat, frici multiple, tulburări de somn și alimentație, joc solitar lipsit de creativitate, manipulativ. Majoritatea acestor copii (2/3) au și retard psihic. Când debutul bolii se produce înainte de apariția limbajului, copilul nu va vorbi niciodată. Dacă debutul s-a produs după 1,5 – 2 ani apare virarea calitativă specifică a limbajului: copilul folosește noțiuni aproximative, confundă sensul concret al cuvintelor cu cel figurativ, dinamica și intonația cuvintelor sunt bizare, uneori repetă cuvintele celor din jur în situații inadecvate, alteori copilul folosește cuvinte proprii având un limbaj neinteligibil; de asemenea vorbește despre sine la persoana a III a, conștiința de sine nefiind achiziționată.

Recomandari

Alte Articole