Silva Logistic Services. Defileul Oltului, Parcul National Cozia, Cascada Lotrisor, Cetatea romana Arutela, Manastirea Cozia si Turnu.

Cu aproape 2000 de ani în urmă, Valea Oltului (Via Carolina) avea să fie unul dintre cele mai importante drumuri romane din Dacia, fiind folosită atât în scop militar-strategic, cât şi pentru comerţ.
“Via Carolina” prezintă cu demnitate minunile naturii şi în ziua de astăzi fiind un atuu pentru turismul vâlcean, adăpostind peste 300 de monumente istorice, culturale şi naturale.
Defileul Oltului se întinde de la Turnu Roşu la Cozia, are o lungime de 47 km şi este cel mai lung din ţară. Este săpat între Munţii Căpăţânii, Lotrului şi Făgăraşului, colţii duri şi prăpăstioşi ai Munţilor Cozia şi Căpăţânii străjuind albia îngustă a Oltului la intrarea în defileu. Din categoria atracţiilor naturale de aici face parte şi Parcul Naţional Cozia, situat în partea sudică a Carpaţilor Meridionali, fiind o suprafaţă naturală protejată, de interes turistic şi ştiinţific. În zonă găsim biserici istorice, staţiunile balneoclimaterice Călimaneşti, Căciulata care sunt renumite pentru efectele binefăcătoare ale apelor ce izvorăsc din munte, cunoscute încă de pe vremea romanilor. Mănăstirile Cozia, Turnu cu schiturile rupestre, Mănăstirea Cornet, retrasa mănăstire Stănişoara şi schitul Ostrov, primul schit de călugăriţe de pe teritoriul României se află la un pas de ochii curiosi ai trecătorilor, Cascada Lotrişor din Parcul Naţional Cozia sau castrul romanilor Arutela.
Valea Oltului a fost unul dintre drumurile romane cele mai importante din Dacia, cu o dublă funcţie militară şi comercială (lega Transilvania cu Dunărea). Aici se găseşte cetatea romană de la Arutela. Oltul în aval de defileu constituia o cale de comunicaţie navigabilă, dublând astfel drumul terestru.
În apropiere de satul Câineni, în stânca munților se afla încrustată o lespede din marmură albă, cu o inscripție în latină: ”Oprește-te călătorule! Unde natura poruncește să te oprești și vitejia lui Traian s-a oprit…. Acesta este Calea Carolina. MDCCVII”D.N. V. Pipirescu, învățător, Comuna Câineni (1883).După cucerirea Olteniei, în 1718, austriecii au incercat să implementeze noi căi de comunicație care să lege Transilvania (Dacia Alpestră) cu Oltenia (Dacia de Mijloc).După încheierea păcii de la Passarowitz (1718) între Imperiul Otoman și Imperiul Habsburgic Sublima Portă a cedat ”Imperialilor” cele 5 județe, care formau Valahia Mică (Oltenia). Trupele Regelui Carol al VI-lea ocupau Oltenia din anul 1717, dar oficializarea ocupației a avut loc cu un an mai târziu. Au fost luate măsuri pentru a se lega Transilvania cu noua provincie cucerită. În acest scop, Prințul Eugene de Savoia, comandantul trupelor austriece din Oltenia a fost însărcinat să construiască o șosea de la Turnu Roșu până la Râmnicu Vâlcea în vederea înlesnirii transporturilor militare și comerciale dintre Transilvania și Valahia Mică.
Pe lângă acestă stâncă trecea drumul în vremurile ocupației austriece. În timpul domniei lui Stirbey-Vodă această porțiune a fost refăcută, drumul fiind coborât.

Recomandari

Alte Articole