E.ON confirma o eroare in sistemul informatic de facturare

Urmare a materialului publicat în 2 februarie 2022 pe portalul Alba News.ro, E.ON Energie România vă pune la dispoziție următoarele informații:

Am primit factura seria MS EON NR 1022564897/28.01.2022 de la E.ON STANDARD GAS. Potrivit acesteia (vezi foto) eu trebuie să plătesc suma de 871,79 lei. Am încercat să aflu cum s-au făcut calculele, în condițiile în care eu nu am nicio restanță și consumul de gaze este aproape la fel, cu cel de luna trecută, când am plătit 526,70 lei. Nu înțeleg de ce s-a revenit la lunile noiembrie și decembrie, pe care eu le-am achitat și nu înțeleg de ce a crescut suma de plată, mai ales că am primit și compensare de 159,19 lei ( 70,75 lei plus 88,44 lei). Din calculele mele rezultă că eu trebuie să plătesc și compensarea de 159,19 lei. Am sesizat E.ON si OPC Alba. Sper să se clarifice situația.

Referitor la situația pe care o semnalați, aceasta a fost cauzată de o eroare în sistemul informatic de facturare. Această eroare a constat în aplicarea unor compensații prevăzute în OUG 118/2021 modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021, în cazul unor clienți care nu se încadrau în prevederile legii referitoare la plafonul de consum. 

Eroarea a fost corectată în facturile emise în luna ianuarie. Practic, suma compensată care a fost scăzută eronat din factura lunii decembrie 2021 a fost înregistrată ca sumă de plată în factura ulterioară din luna ianuarie 2022. Astfel, în urma corecției făcute, clientul nu plătește nimic în plus, ci plătește doar contravaloarea gazelor naturale consumate.

Ținând cont de faptul că factura de gaze naturale este regularizată o dată la trei luni, precizăm că, pe parcursul aplicării prevederilor OUG 118 cu modificările și completările ulterioare, se vor întâlni situații în care cuantumul compensării acordate pentru o anumită perioadă de consum se modifică sau chiar se anulează odată cu factura de regularizare. Acest lucru se poate întâmpla în cazul în care consumul efectiv realizat în perioada respectivă nu se încadrează în consumul de referință prevăzut de actul normativ. 

E.ON acest inconvenient și îi asigurăm pe clienții noștri că suntem în permanență preocupaţi de adaptarea sistemului informatic de facturare conform prevederilor actelor normative apărute în ultima perioadă în legătură cu schema de sprijin pentru consumul de energie electrică și gaze naturale în sezonul rece noiembrie 2021 – martie 2022, respectiv OUG 118/2021 aprobată prin Legea 259/2021 și ulterior modificată prin OUG2 și OUG3/2022.

E.ON Energie România respectă în totalitate legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei.

Precizăm că E.ON Energie România a făcut mari eforturi pentru adap-tarea tehnică, în timp record, a sistemului de facturare, astfel încât modificările impuse de noua legislație să fie implementate rapid, iar clienții să poată beneficia de schema de suport de la stat încă de la începutul sezonului rece 2021-2022, respectiv din luna noiembrie. 

Mihai Predulescu, E.ON Energie Romania

Recomandari

Alte Articole