La Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia au fost implementare reguli noi pentru comunicarea telefonică cu aparținătorii. Aceștia vor primi informațiile necesare despre pacienți doar după confirmarea unui cod unic generat la internare. În acest fel, există siguranță asupra faptului că datele medicale ale unui pacient ajung doar la persoanele desemnate de către acesta.
Aceste modificări, privind furnizarea informațiilor telefonice despre starea de sănătate a pacienților, au fost stabilitate de Ordinul Ministerului Sănătății nr. 3670 din 06.12.2022. La art. 2, alin. (1), acesta prevede: ”La internare, unitatea sanitară alocă fiecărui pacient un cod unic, care va fi comunicat aparținătorilor. Furnizarea telefonică către aparţinători a informaţiilor despre starea de sănătate a pacientului se face numai după confirmarea codului unic”.
Astfel, reprezentanții SJU Alba Iulia transmit codul unic aparținătorilor desemnați de către pacienții internați. În maxim 2 ore de la internarea pacientului, prin sistemul informatic integrat al spitalului, se vor comunica aparținătorului desemnat de către pacient prin SMS (pentru cei care au telefon mobil din România) sau prin apel telefonic pentru cei care au numai telefon fix, următoarele informații: codul unic alocat pacientului, secția, adresa, etajul, salonul, medicul curant și numărul de telefon apelabil pentru obținerea de informații despre starea de sănătate a pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului.
Informațiile despre pacienți se transmit în funcție de competențele din fișa de post. Informații despre starea de sănătate a pacientului pot fi oferite doar de către categoria profesională – MEDICI. Informațiile pot fi comunicate doar apaținătorului care are codul unic de identificare a pacientului și care apoi va menține legătura cu ceilalți membri ai familiei.
Biroul de presă al SJU Alba Iulia