Alba Iulia reprezentată la Târgul Internaţional de Turism din Berlin, cel mai important târg de turism din lume
Pentru Franţa există Provence, în Germania cea mai vestită e Bavaria, iar în Italia tot ce contează e Veneţia. Cu nimic mai prejos, prima carte de vizită a României la ITB 2015, e Transilvania şi inima ei, Alba Iulia.
Aflat la cea de-a 49 ediţie, ITB dovedeşte că în vremuri tulburi, turismul reprezintă una dintre pieţele cele mai stabile din punct de vedere economic. Peste 10000 de expozanţi din 186 de ţări (un nou an cu creştere pentru ITB din 1999), au garantat ocuparea integrală a 26 de pavilioane expoziţionale din cadrul Messe-Berlin, cu mai bine de trei luni înaintea deschiderii târgului. Potrivit lui Christian Goke, director executiv Messe Berlin, anul 2014 a însemnat o platformă de afaceri de peste 6,5 miliarde de euro, iar în acest an sunt aici peste 850 de agentii de turism gata să contracteze destinaţii turistice, fiecare dintre acestea având un buget estimat între 100000 şi 10 milioane de euro, doar pentru afaceri încheiate la ITB.
Cetatea Alba Carolina a fost selectată de căte Autoritatea Naţională pentu Turism să reprezinte România, alături de alte companii şi instituţii, la ITB. Alba Iulia a participat în cele doua zile destinate exclusiv expozanţilor, la câteva dintre convenţiile turistice susţinute de experţi şi specialişti din domeniu. Printre temele abordate în acest an s-au numărat: aplicaţii turistice bazate pe platforme web (Travel Technology), produse turistice sustenabile şi susţinerea turismului de nişă-valorificarea siturilor istorice, prezentată de National Geographic (World Legacy Awards). În intervalul atribuit prospectării pieţei turistice de către expozanţi, miercuri 4 martie, la standul României, s-a organizat o seară românească. Momentul a însemnat o întalnire directă între reprezentanţii municipalităţii şi agenţii interesate să includă Alba Iulia pe lista localităţilor promovate (menţionăm că aceste întâlniri au fost confirmate prin platforma electronică destinată expozanţilor, înainte de deschiderea oficială a târgului). Până la această dată, două agenţii de turism cu activitate de peste 15 ani, care gestionează un filon important de turişti germani ce aleg ca destinaţie de vacanţă România, vor include în traseele lor Alba Iulia. Primul grup de turişti germani va vizita Alba iulia în luna iunie a acestui an. De asemenea, au avut loc întâlniri cu organizaţii din Europa având ca scop promovarea turismului cultural-istoric.
În weekend, ITB îşi deschide porţile pentru publicul larg. Sunt aşteptaţi să-i treacă pragul peste 200000 de vizitatori despre care, spun organizatorii, vacanţa este mai importantă decât costul ei.
Informaţii generale de la ITB:
– 170 de companii îşi prezintă oferta de produse şi aplicaţii destinate segmentului Travel Technology
– în 2013, cifra atinsă de închirierile spaţiilor de vacanţă a depăşit 39 miliarde de dolari, cu potenţial de creştere până în 2018, la 46 miliarde de dolari
– Mongolia este ţara cu statut de partener oficial
– 160 000 mp este suprafaţa pe care o ocupă târgul
– au loc 140 de conferinţe de presă la care participă peste 5000 de ziarişti
– anul 2014 a totalizat un număr de 1,4 miliarde turişti în întreaga lume.