Silva Logistic Services. Tara de dincolo de munti, Drumul Regelui, isi pastreze  neatinse salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au

Drumul si-a luat numele de la latinescul „Transalpina” (tara de dincolo de munti), cum era numita in vechile texte si hartilatinesti Tara Romaneasca, si e supranumit “Drumul Regelui”, pentru ca Regele Carol al II-lea, dupa ce l-a reconstruit, in anul 1935, l-a inaugurat parcurgindu-l el insusi impreuna cu familia regala. Desi este mai inalta mult mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta pentru  ca, Transalpina, cu toate ca este catalogat  drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana in 2009 niciodata asfaltata. Transalpina a fost construita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial dupa care a fost data uitarii de autoritatile romane. Faptul ca a fost uitata si a devenit un drum greu de parcurs cu masini normale a  ajutat Transalpina sa-si pastreze  neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la nori si chiar deasupra lor. Soseaua Transalpina este un drum aflat inca in reabilitare. Firma care a inceput lucrarile in 2008 a intrat in insolventa si este in proces cu Statul Roman care doreste rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii pentru finalizarea lucrarilor.  In 2023 Transalpina era asfaltata (cel putin un strat de asfalt) in proportie de peste 99 %. Portiunea Novaci – Ranca este integral asfaltata si reabilitata. Portiunea cea mai frumoasa a Transalpinei dintre Ranca si Obarsia Lotrului este asfaltata dar inca mai sunt de realizat lucari de stbilizare a versantilor. Transalpina nu a avut niciodata un program fix de deschidere sau inchidere, totul depinzand de venirea zapezii si de topirea ei. Pe portiunea Obarsia Lotrului – Ranca zapada persista de obicei din luna noiembrie pana in luna iunie.
Multi si-au dorit ca Transalpina se fie asfaltata, pentru a putea sa o parcurga cu masina normala,  insa majoritatea dupa ce parcurg zonele ce se asfalteaza regreta ca acolo unde a ajuns asfaltul a ajuns si gratarul, muzica ascultata tare si petul aruncat la tot pasul. Se gandesc atunci ca  ar fi fost mai bine sa ramana neasfaltata si sa fie parcursa, cu greu, doar de cei care iubesc muntele cu adevarat.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole