La data de 23.05.2016, Poliţia Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de către un tânăr din Alba Iulia cu privire la faptul că, la data de 11 aprilie a.c., în timp ce se afla într-o staţie de autobuz, a fost abordat de un bărbat care i-a cerut ajutorul, pentru a obţine un telefon mobil de la un magazin specializat.
Tânărul s-a deplasat cu necunoscutul la magazin unde a semnat mai multe documente, fără să verifice ce semnează.
În schimbul „serviciului” său, necunoscutul i-a oferit suma de 80 de lei.
În data de 23 mai, reclamantul a primit, de la operatorul de telefonie mobilă, o factură din care rezultă că datorează suma de 4.117 lei.
Un caz asemănător a fost semnalat la data de 25.05.2016, de către un bărbat de 66 de ani, din Alba Iulia.
Acesta a reclamat că, în cursul lunii aprilie a fost sunat de către un individ care s-a dat drept reprezentant al operatorului de telefonie şi i-a cerut datele personale.
Victima a comunicat datele, iar după o perioadă a primit o factură din care rezultă că are de plătit 2.250 lei, reprezentând contravaloarea serviciilor de telefonie şi televiziune precum şi ratele pentru două telefoane mobile.
În ambele cazuri, poliţia face cercetări, pentru identificarea autorilor faptelor de înşelăciune şi recuperarea prejudiciilor.