Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia ia masuri pentru reducerea timpului de asteptare la consultatii Reviewed by CD on . Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia a efectuat internări ale asiguraților la nivelul Biroului de Internări (în baza Biletelor de trimitere), chiar şi în per Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia a efectuat internări ale asiguraților la nivelul Biroului de Internări (în baza Biletelor de trimitere), chiar şi în per Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia ia masuri pentru reducerea timpului de asteptare la consultatii

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia ia masuri pentru reducerea timpului de asteptare la consultatii

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia ia masuri pentru reducerea timpului de asteptare la consultatii

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia a efectuat internări ale asiguraților la nivelul Biroului de Internări (în baza Biletelor de trimitere), chiar şi în perioada în care atât Sistemul Informatic Unic Integrat cât și site-ul www.cnas.ro – „Verificare asigurat” nu au fost funcționale și nu au permis verificarea calității de asigurat la momentul internării.

De la începutul lunii noiembrie 2016, (cu mici excepții în perioada 03-07 noiembrie 2016), nu s-a putut efectua verificarea calității de asigurat la momentul prestării serviciilor medicale, în mod direct, prin intermediul site-ul www.cnas.ro – “Verificare asigurat” sau prin Sistemul Informatic Unic Integrat, datorită unor probleme tehnice ale sistemului.
Menționăm că în acestă situație, conform legislației existente, președintele CNAS poate emite Ordine în baza cărora nu ne vor fi invalidate/nedecontate serviciile medicale prestate pacienților, dacă acestea nu au fost „semnate” cu cardul de sănătate și nu au fost înregistrate în Platforma Informatică a Asigurarilor de Sănătate în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la momentul prestării serviciului medical, dacă și numai dacă, aceste servicii (inițiate în baza unui Bilet de trimitere), au fost efectuate NUMAI unor pacienți care au calitatea de ASIGURAT.
De aceea am fost obligați să întocmim în mod olograf, liste cu pacienții care urmau să fie internați/consultați (în baza unor Bilete de trimitere) pe care apoi le-am trimis la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Alba pentru a fi verificată, în mod manual, calitatea de asigurat în baza de date.
Ca urmare a acestor operații suplimentare, timpul de așteptare a pacienților la nivelul Biroului de internări s-a prelungit considerabil.
Pentru a îndepărta disconfortul creat pacienților Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia împreună cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Alba a adoptat începând cu data de 09.11.2016, o soluţie care să normalizeze situaţia.

„Am decis alături de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate ca prima etapă a internării pacientului în baza unui Bilet de trimitere să nu mai fie verificarea calității de asigurat.
Internarea, inclusiv pentru spitalizările de zi, se realizează acum în baza declarației verbale a pacientului. După internarea acestuia, personalul unității sanitare va efectua verificarea calității de asigurat pe site-ul CNAS (dacă acesta va funcționa) sau prin întocmirea unor liste cu datele pacienților pe care le vor transmite în continuare la CAS Alba pentru verificar, până la sfârșitul aceleiași zile.
La sfârșitul acestei luni vom face o evaluare a pierderilor pe care Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia le va avea din cauza situației create. Este o decizie impusă de necesitățile pacienților, care nu trebuie lăsați să aștepte cu orele.
Este o situație pe care ne străduim să o rezolvăm chiar dacă nu este din vina noastră. Le mulțumesc încă o dată pacienților pentru înțelegerea și răbdarea de care au dat dovadă”, a declarat Nicoleta Coșarcă, managerul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus