ODORHEIU SECUIESC VA AVEA 18 STRAZI MODERNIZATE, PRINTR-UN NOU PROIECT REGIO Reviewed by CD on .   ┬á Un nou contact cu finantare nerambursabila se alatura celorlalte proiecte contractate si aflate in implementare in Municipiul Odorheiu Secuiesc. Invest   ┬á Un nou contact cu finantare nerambursabila se alatura celorlalte proiecte contractate si aflate in implementare in Municipiul Odorheiu Secuiesc. Invest Rating: 0
E╚Öti aici: Acas─â » Articole Recomandate»ODORHEIU SECUIESC VA AVEA 18 STRAZI MODERNIZATE, PRINTR-UN NOU PROIECT REGIO

ODORHEIU SECUIESC VA AVEA 18 STRAZI MODERNIZATE, PRINTR-UN NOU PROIECT REGIO

ODORHEIU SECUIESC VA AVEA 18 STRAZI MODERNIZATE, PRINTR-UN NOU PROIECT REGIO

 

 

Un nou contact cu finantare nerambursabila se alatura celorlalte proiecte contractate si aflate in implementare in Municipiul Odorheiu Secuiesc. Investitiile deja contractate ce prevad reabilitarea scolilor, blocuri eficiente energetic cu fatade noi, un centru de varstnici modern, revitalizarea Cetatii si a Observatorului astronomic din municipiu, dar si modernizarea transportului public de calatori, sunt completate de acest nou proiect ce prevede modernizarea infrastructurii rutiere pentru reducerea emisiilor de carbon. Contractul de finantare nerambursabila ce aloca peste 9,78 milioane euro din POR 2014-2020, a fost semnat azi, 7.08.2019, la sediul primariei din Municipiul Odorheiu Secuiesc de catre primarul municipiului, domnul Arpad Galfi si directorul general al Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, domnul Simion Cretu.

 

ÔÇŁMunicipiul Odorheiu Secuiesc urmareste dezvoltarea mobilitatii urbane prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazata pe utilizarea autoturismelor, la o mobilitate bazata pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, utilizarea transportului public de inalta calitate si eficienta, reducerea utilizarii autoturismelor in paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante. In primul rand, copiii si varstnicii din oras, ce reprezinta 30% din cei peste 38 de mii de locuitori, vor fi beneficiarii acestui proiect fiindca au nevoie de rute sigure de deplasare intre locuinta, scoala, gradinita si alte locuri destinate activitatilor zilnice din municipiu. Varietatea si complementaritatea domeniilor pe care am semnat contracte de finantare nerambursabila cu primaria municipiului, demonstreaza angajamentul lor in dezvoltarea pe termen lung a acestui orasÔÇŁ,a declarat Simion Cretu, director general ADR Centru.

 

Finantare proiect:

Proiectul de ÔÇŁReabilitare si modernizare a infrastructurii rutiere din Municipiul Odorheiu Secuiesc in vederea diminuarii traficului rutier si reducerea emisiilor de carbonÔÇŁ are o valoare totala de 47,74 milioane lei, din care 44,82 milioane lei, respectiv 98% din valoarea eligibila a proiectului, reprezinta finantarea nerambursabila alocata din bugetul Regiunii Centru prevazut pe Axa Prioritara 3 a Programului Operational Regional 2014-2020, Obiectiv Specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila.

 

Termen finalizare proiect si localizarea investitiilor:

Activitatile prevazute in proiect sunt estimate a se finaliza pana in 30.11.2022. Investitiile si lucrarile de modernizari ce se vor realiza din bugetul proiectului sunt prevazute a se derula pe strazile: Orban Balazs, Tamasi Aron, Tompa Laszlo, Uzinei, E├Âtvs J├│zsef, Cetatii, Bethlen Gabor, Beclean, Taberei, Ady Endre, Gabor Aron, Breslelor, Victoriei, Haaz Rezso, Lacatusilor, Petofi Sandor pe Bulevardul Independentei, Piata Varoshaza, precum si la doua sensuri giratorii, sens giratoriu Strada Tamasi Aron ÔÇô Strada Insulei ÔÇô Str. Tomcsa Sandro si sens giratoriu Bethlen Gabor.

 

Activitatile prevazute in proiect:

Un trafic motorizat prea ridicat, urmat de un acces redus catre zonele periferice, un transport public cu doua rute, lipsa unor legaturi facile cu locul de munca, spatii pietonale si piste de biciclete subdimensionate sau absente in anumite zone, au generat lipsa unor alternative reale si economice de deplasare pentru cetateni. Tot din cauza traficului ridicat, infrastructura de strazi este alterata, avand ca efect cresterea timpilor de parcurs, cresterea consumului de carburanti, cresterea uzurii vehiculelor si un disconfort pentru riverani. Pentru eficientizarea si imbunatatirea acestor conditii, proiectul prevede actiuni integrate pentru modernizarea facilitatilor destinate pietonilor, biciclistilor, transportului in comun si auto, ce constau in lucrari de: reabilitare carosabil, amenajare piste de biciclete, amenajare trotuare, amenajare spatii verzi, dar si achizitia a 4 autobuze electrice. Reabilitarea carosabilului pentru circa 7 km de strazi va asigura calea optima de rulare pentru autobuze, iar modernizarea statiilor de asteptare ale transportului in comun, mobilierul urban si implementarea unui sistem de e-ticketing vor contribui la cresterea atractivitatii transportului public si la cresterea numarului de pasageri. Se vor amenaja benzi dedicate pentru transportul public pentru a reduce volumul de trafic auto, se vor moderniza trotuarele si se vor introduce aliniamente de spatii verzi ce vor rezolva problema privind calitatea acestor servicii si vor contribui la cresterea sigurantei pietonilor. Amenajarea de piste de biciclete, instalarea de rasteluri si parcari pentru biciclete vor contribui la rezolvarea problemelor in ceea ce priveste biciclistii, respectiv lipsa benzilor dedicate pentru biciclisti, prezenta traficului de autovehicule care ingreuneaza circulatia. Aceste sisteme implementate vor fi dotate cu functionalitati multiple pentru a usura deplasarile si accesul la informatie al cetatenilor si turistilor. Infrastructura pietonala va fi conceputa si proiectata pentru a veni si in sprijinul persoanelor cu mobilitate redusa (varstnici, persoane cu handicap). Mijloacele de transport in comun vor fi dotate cu rampe de acces pentru persoanele cu handicap, prevazute cu loc pentru scaunul cu rotile, infrastructura din statiile de transport va fi realizata cu acces al persoanelor cu deficiente catre mijlocul de transport in comun, iar traseele pietonale se vor proiecta astfel incat sa nu existe obstacole sau bariere pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. Tot in activitatile proiectului mai sunt prevazute si amplasarea de automate de bilete si panouri de informare pe strazile: Beclean, Bethlen Gabor, Uzinei, Victoriei, dar si chioscuri de vanzare bilete pe strazile: Beclean, Independentei si Victoriei.

 

ÔÇŁAm avut o jumatate de an 2019 foarte activa. Am semnat mai multe contracte de finantare care ne vor ajuta sa modernizam orasul, sa imbunatatim conditiile de trai ale cetatenilor din municipiu. Semnarile de contracte confirma un rezultat al eforturilor noastre, dar reprezinta o etapa din intreaga munca depusa ce presupune timp si resurse pentru scriere proiecte, iar apoi si mai multe resurse si timp pentru realizarea lor. Acest proiect va duce la promovarea mobilitatii urbane durabile si la reducerea emisiilor de CO2 prin imbunatatirea eficientei transportului public de calatori, a frecventei si timpilor de parcurs, va creste accesibilitatea si atractivitatea utilizarii mijloacelor de transport public si a mijloacelor nemotorizate in detrimentul autoturismelor personaleÔÇŁ, a declarat domnul Arpad Galfi, primarul municipiului Odorheiu Secuiesc.

 

Clip to Evernote

Comenteaz─â

┬ę 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus